به سایت رسمی مگا خوش آمدید
گروه خودروسازی
گروه خودروسازی سایپا همواره یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در کشور بوده و به لحاظ حجم فروش به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان کشور محسوب میشود.
بر همین اساس مذاکرات اولیه به منظور راهاندازی سامانه فروش اینترنتی گروه سایپا با بهرهگیری از زیرساخت فروش اینترنتی مگا از سالهای آغازین فعالیت این شرکت در کسب و کارهای اینترنتی به ویژه فروش اینترنتی خودرو، انجام پذیرفت. پس از توافق با راهاندازی سامانه فروش اینترتی محصولات سایپا در سال ۱۳۸۷، این سامانه به صورت رسمی رونمایی گردید.
به دلیل موقعیت استراتژیک محصولات شرکت سایپا، به ویژه پس از افزایش قیمت خودروها و وضعیت رو به رشد بازار خودروهای این شرکت، سامانه مذکور همواره مورد توجه کاربران بوده است. بر این اساس و در پی تکامل تدریجی نرمافزار، شرکت مگا موفق به خلق زیرساختی قدرتمند در زمینههای کنترل هجوم، جلوگیری از حملههای نرمافزاری (DDOS)، مدیریت و ارتقاء سختافزارهای مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن و … گردید.
در ادامه همکاری شرکت مگا با گروه خودروسازی سایپا، سامانه فروش اینترنتی محصولات زامیاد و پارس خودرو نیز به سامانه فروش اینترنتی محصولات سایپا اضافه گردید. فروش محصولات پارس خودرو و زامیاد در کنار دیگر محصولات سایپا از سال ۱۳۸۸ آغاز گردید.
سیستم فروش اینترنتی طراحی شده برای محصولات شرکت سایپا شامل تهیه و عملیاتی نمودن بستری Online بوده است که از طریق آن شرکت سایپا میتواند محصولات خود را جهت فروش بر روی اینترنت عرضه نماید و همچنین از طریق نمایندگیهای فروش خود اقدام به ثبت سفارش و فروش Online نماید.
در این سیستم خریداران خودرو میتوانند کلیه اقدامات لازم از زمان ثبت سفارش و پرداخت وجه خودرو را به صورت Online با کمترین مراجعه حضوری انجام دهند. لازم به ذکر است که در این فرآیند به روش و شرایط حال حاضر برای فروش و پیشفروش محصولات توجه شده ( شامل فروش نقدی و پیش فروش محصولات و ..) که در آینده روشهای جدید نیز در سیستم طراحی خواهد شد.
محیط سایت پرتال خودرو به گونهای طراحی شده است که تمامی مراجعهکنندگان به سایت به نوعی مشتریان بالقوه به حساب میآیند و میتوانند با طی کردن مراحل ثبت سفارش، خودروی مورد نظر خود را جهت خرید سفارشدهند. شرط بررسی مدارک سفارشدهنده و واردشدن وی به سیستم فروش شرکت سایپا، پرداخت وجه خودروی مورد سفارش است. در حقیقت مشتریان با پرداخت مالی در سیستم، به مشتریان بالفعل تبدیل شده و وارد سیستم پردازش سایپا خواهند شد.
در بخش نمایندگیها، هر نمایندگی میتواند کلیه سفارشات ثبت شده از سوی مشتریان را مشاهده نموده و در صورت کامل بودن مدارک، آن سفارش را تایید نموده تا به چرخه فروش سایپا ارسال شود. در صورت مشاهده هرگونه نقص نیز نمایندگی میتواند از مشتری درخواست تکمیل پرونده نماید.
در بخش مدیریت فروش مرکزی، سایپا بر اساس جداول زمانبندی شرایط فروش خود را در بازههای زمانی مشخص در سیستم ثبت مینماید. برای هر یک از شرایط، نوع خودروهای قابل عرضه، رنگهای هر مدل و تعداد موجود از هر رنگ، قیمت و شرایط واگذاری برای سیستم تعریف خواهد شد. سیستم در زمان دریافت ثبت سفارش از مشتریان بر اساس همین جدول زمانبندی ارائه شده، اقدام به سفارش خودرو مینماید. بدیهی است که کنترل تعداد موجود از هر رنگ و مدل به شکل اتوماتیک توسط سیستم مدیریت خواهدشد.
همچنین کلیه تبادلات مالی که در سیستم اتفاق خواهد افتاد توسط بانک عامل که طرف قرارداد شرکت سایپا شده و بر روی سیستم نیز مشخص خواهد بود (که حتی میتواند بیش از یک بانک باشد)، تضمین شده است.
همکاری مگا با شرکت سایپا دیزل نیز مانند همکاری با شرکت سایپا، سابقهای طولانی و بیش از یک دهه دارد. در ابتدا، هر دو شرکت همکاری خود را با هدف ایجاد فضای امن برای فروش محصولات سایپا دیزل شروع کردند. زیرساخت تهیهشده برای شرکت سایپا دیزل به همراه خدمات پشتیبانی ارائه شده، در سال 1396 این امکان را فراهم آورد تا این شرکت طرح نوسازی ناوگان فرسوده حملونقل جادهای را که از طرف دولت واگذار شده بود، با موفقیت به انجام رساند. تجهیز درگاه فروش شرکت سایپا دیزل برای ارائه خدمات اینترنتی بیشتر به مشتریان از طریق نمایندگیهای این شرکت، نیز در حال حاضر در دستور کار قرار دارد.
لازم به ذكر است كه در این فرآیند به روشها و شرایط کنونی برای فروش و پیشفروش محصولات توجه شده و در آینده نیز روشهای فروش جدیدی در سیستم طراحی خواهدشد.
شرکت خودروسازی سیتروئن طی بیش از نیم قرن حضور در صنعت خودرو ایران، در قالبهای قراردادی مختلف محصولات متنوعی را در بازار ایران عرضه کرده است. در جدیدترین سرمایه گذاری مشترک نیز از اواسط سال 1395، قرارداد همکاری بین دو شرکت سیتروئن و سایپا، به امضا رسید و بدینترتیب شرکت سایپا سیتروئن بهطور رسمی در ایران ثبت شد. پس از آن، با امضای کلیه قراردادهای مورد نیاز سرمایهگذاری مشترک (Joint Venture) و معرفی اعضای هیئت مدیره شرکت سایپا سیتروئن، فعالیت این شرکت وارد فاز عملیاتی شد.
قرارداد همکاری این شرکت با مگا بعد از جلسات مدیریتی و کارشناسیهای متعدد، در سال 1396 منعقد شد و بهدنبال آن، شرکت مگا فعالیتهای مرتبط با تولید درگاه و زیرساخت اختصاصی این شرکت را آغاز کرد. در انتهای همان سال، سامانه فروش آماده بهرهبرداری شده و تیم پشتیبانی فروش نیز تجهیز شد. اولین نوبت فروش محصولات شرکت سایپا سیتروئن در بازار ایران در اردیبهشت 1397 و با پیشفروش خودرو سیتروئن C3 توسط شرکت مگا به انجام رسید.
پس از همکاری موفق در زمینه فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا، مذاکرات اولیه در زمینه راهاندازی سامانه فروش اینترنتی محصولات پارس خودرو نیز صورت گرفته و با توجه به اینکه تمرکز محصولات ارائه شده توسط شرکت پارس خودرو بر بخشهای ابعادی B , C و SUV از طریق عرضه محصولات مقرون به صرفه و با کیفیت، همگام با انتظارات بازار بوده است سرانجام در سال 1388 محصولات پارس خودرو نیز در سامانه فروش اینترنتی محصولات سایپا به صورت اینترنتی به عموم مردم عرضه شده است.
این همکاری همچنان بین دو شرکت برقرار بوده و محصولات جدید مجموعه پارس خودرو نیز همواره در سامانهای واحد در کنار محصولات شرکت سایپا به فروش میرسد.
شركت زامياد در طول چندين دهه فعالیت خود به عنوان شريک تجاري شرکتهای نیسان ژاپن، ايويکو ايتالیا، ZNA و فودي چین، فعالیت نموده است. با توجه به سابقه طولانی شرکت زامیاد در عرضه محصولات تجاری سبک و سنگین در سطح کشور و رقابتی بودن قیمت محصولات این خودروسازی در مقایسه با رقبا و با توجه به اینکه گروه خودروسازی زامیاد به عنوان یکی از زیرمجموعههای شرکت سایپا میباشد، بر آن شدیم که به منظور یکپارچه شدن فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا در بستری واحد، مذاکرات اولیه را با مجموعه سایپا به منظور فروش محصولات آغاز نموده و پس از توافقات فی مابین، این امر سبب همکاری بین دو شرکت (مگا و زامیاد) از سال 1388 تا کنون شده است.
در طول سالهای همکاری دو شرکت، محصولات گروه خودروسازی زامیاد به صورت گسترده به عموم مردم عرضه شده و این امر رضایت مشتریان را به همراه داشته است.