زیرساخت فروش اینترنتی حاوی ۳ محیط نرم افزاری جداگانه به شرح زیر می باشد:
- نرمافزار فروشگاه اینترنتی
- نرمافزار فروش ویژه
- اپلیکیشن موبایل
نرم افزار فروش اینترنتی
با استفاده از این نرم افزار، تولیدکننده یا توزیع کننده کالا قادر است انواع محصولات خویش را برای فروش به نمایش گذاشته و فرآیند معرفی و ورود به بازار را تسهیل کند. همچنین به راحتی محصولات خود را با راندمان بالا به فروش برساند. بخش مدیریت نرم افزار این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد که مشخصات هر محصول و شرایط فروش را تعریف نموده، نقش نمایندگی ها را معین کرده و روند ثبت نام ها و پرداخت ها را مشاهده و نظارت نماید. متقابلا نرم افزار بستری ساده، سریع و امن را جهت خرید در اختیار مشتریان قرار می دهد.
مشتری با انتخاب محصول مورد نظر خویش، به راحتی وارد درگاه های بانکی شده و مبلغ محصول را مستقیما به حساب فروشنده واریز می نماید. وی از طریق نرم افزار تمامی اطلاعات و اسناد مورد نیاز را جهت پیگیری خرید خویش دریافت می دارد. خرید از این فروشگاه اینترنتی در تمامی ساعات شبانه روز امکان پذیر بوده و سیستم به صورت خودکار کلیه فرآیندهای یک خرید موفق را تا مرحله واریز وجه پشتیبانی می کند. همچنین تمامی وقایع در سیستم ثبت شده که امکان تهیه انواع گزارش از سیستم را فراهم می کند.
نرم افزار فروش های ویژه
در فروش های ویژه که به مناسبت های مختلف اتفاق میافتد، تولیدکنندگان یا توزیع کنندگان کالا، تعداد محدودی از محصولات محبوب خویش را با قیمت مناسب برای فروش عرضه می کنند که معمولا با استقبال شدید خریداران در یک بازه زمانی کوتاه رو به رو می گردد. به این شکل که سایت فروش اینترنتی به دلیل هجوم فراوان، برای زمان طولانی از دسترس خارج شده و یا دچار کندی شدید می گردد. بخش فروش های ویژه سامانه برای مقابله با این هجوم، ویژه سازی شده است.
این قسمت از سامانه به دلیل استفاده از تکنولوژی های برتر و برخورداری از منابع سیستمی قابل گسترش، قابلیت پایداری بسیار زیادی داشته و امکان ارائه سرویس از طریق سیستم نوبت دهی و مستندسازی همزمان به تعداد کثیری از کاربران اینترنتی را دارا است.
اپلیکیشن موبایل
زیرساخت فروش اینترنتی مگا امکان بهره مندی از اپلیکیشن موبایل را به منظور سهولت در دسترسی به امکانات فروش، فراهم می آورد. از عمده ترین مزیتهای اپلیکیشنهای تجاری می توان به امکان ارتباط دو طرفه کاربر و اپلیکیشن و همچنین ردگیری نتایج رفتار کاربر با اپلیکشن اشاره کرد. کارکرد دیگر اپلیکیشنهای موبایل این است که راه فروش را به دلیل سریع الوصول بودن هموار میکنند. مهمترین موضوع در استفاده از اپلیکیشنهای موبایل بحث مشارکت و همراهی کاربران میباشد که میتواند خود به عنوان یک ابزار وفادارسازی مشتریان استفاده گردد.