فروشگاه آنلاین قطعات و لوازم جانبی خودرو (مگایدک)

با توجه به رشد روز افزون استفاده از بسترهای اینترنتی در ایران، استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه عرضه قطعات و لوازم خودرو می‌تواند کمک فراوانی در زمینه عرضه مناسب قطعات، خارج شدن قطعات بی­ کیفیت از چرخه مصرف، اطمینان بخشی بیشتر به خریداران در زمینه سلامت و امنیت خودرو و انجام خریدهای مناسب نماید. هدف اصلی از انجام این پروژه فراهم آوردن امکان حضور گسترده در بازار قطعات یدکی، مصرفی و آپشن خودرو می باشد. اهم اهداف این پروژه عبارت است از:

  • تبدیل شدن به مرجع استعلام قیمت در بازار قطعات یدکی
  • تبدیل شدن به مرجع معرفی برندها و تصدیق کیفیت قطعات یدکی
  • تبدیل شدن به ابزار کنترل عرضه و تعیین قیمت قطعات یدکی
  • افزایش رضایتمندی مصرف کنندگان قطعات یدکی

ذینفعان مگا‌یدک

فعالیت های اصلی تعریف شده در مگایدک، ترکیبی از محصولات و خدمات است که به شکل‌های مختلف برای گروه های متفاوتی از مشتریان طراحی گردیده است .این سامانه به منظور توسعه قابلیت های پرتال جامع خودرو کشور (ایرانی کار) و ایجاد سهولت برای صاحبان خودرو جهت خرید لوازم یدکی، مصرفی و آپشن و خدمات مرتبط با آن، طراحی گردیده است.

سامانه مگایدک به سه گروه بهره­ بردار زیر که شامل تمامی ذینفعان بازار قطعات یدکی، مصرفی و آپشن می باشند خدمات خود را ارائه می‌ نماید.

  • مصرف کنندگان نهایی
  • تعمیرگاه­ ها
  • تامین کنندگان

تمامی گروه­ های فوق ­الذکر امکان استفاده از یک سری مزایای مشترک و همچنین مزایای اختصاصی به شرح ذیل را دارند:

مزایای مشترک

  • ارائه و استفاده از گارانتی معتبر
  • ارائه و دسترسی به قطعات اصلی (اورجینال) و خدمات با کیفیت مطلوب
  • امکان بهره­ مندی در تمامی روزهای هفته و ساعات شبانه روز (۷×۲۴)
  • ارتباط مستقیم و بی­ واسطه بین گروه های فوق الذکر جهت ارائه و استفاده از کالاها و خدمات با حداقل هزینه ­های جانبی
  • عرضه هدفمند و دسترسی به قطعات خاص و کمیاب

مزایای مگایدک برای مصرف کنندگان نهایی

مزایای مگایدک برای این گروه که شامل دارندگان خودرو و علاقه مندان به خودرو است به شرح ذیل می باشد:

  • کاهش هزینه‌های مرتبط با فرآیند خرید
  • امکان ثبت نظر در ارتباط با سفارشات متفاوت
  • امکان مرجوعی کالا
  • امکان بهره مندی از خدمات مربوط به کالای خریداری شده. (باتوجه به نوع کالا مانند نصب، تعویض یا معرفی به مراکز تعمیراتی)

مزایای مگایدک برای تعمیرگاه‎‌ ها

تمامی مراکز خدمات خودرویی هدف ارتباطی مگایدک بوده و می­ توانند از این امکانات استفاده کنند:

  • نظرسنجی آنلاین و بی واسطه از مشتریان و در نتیجه افزایش رضایتمندی آنان
  • تبلیغات و معرفی فراگیر و کم هزینه محصولات به مشتریان
  • امکان تهیه سریع، آسان و به صرفه قطعات و لوازم جانبی
  • ارتباط مستقیم با تولید کننده جهت کاهش هزینه‌ ها

مزایای مگایدک برای تامین کنندگان

تامین کنندگان لوازم یدکی، آپشن و قطعات به کمک تعریف و ثبت فروشگاه و همچنین تعریف کردن محصولات موجود در فروشگاه، خود را به عنوان یکی از فروشگاه‌ های فعال بازار اینترنتی معرفی می‌ نمایند. فروشگاه داران به کمک پنلی که در اختیار دارند، ابتدا فروشگاه خود را در دسته­ بندی مد نظر (البته در چارچوب استاندارد تعریف شده و تحت برند پرتال جامع خودرو کشور) به عنوان یک فروشگاه مجازی، تعریف و راه ­اندازی می­ نمایند. این فروشگاه URL یکتای مربوط به خود را در سیستم خواهد داشت و هر فروشنده­ ای می­ تواند آن را به عنوان فروشگاه اینترنتی خود در دنیای مجازی معرفی نماید. در مرحله بعد و پس از فعال شدن فروشگاه اینترنتی، فروشنده نسبت به درج و ثبت اطلاعات و اقلام فروشگاهی خود شامل لوازم یدکی، آپشن­ ها و خدمات در سیستم اقدام می ­نماید. فروشنده می­ تواند از سرویس­ های تخفیف ویژه (ووچر) در سیستم استفاده کند و این خدمات را در بازار هدف مدنظر خود معرفی نماید. با این تفاسیر هر فروشگاه می‌ تواند یک یا چند بازار هدف مختلف داشته باشد. از مزایای مگایدک برای فروشندگان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دسترسی مستقیم به بازار خرده فروشی و شبکه توزیع مویرگی
  • حاشیه سود بالاتر بواسطه حضور در بازار خرده فروشی
  • کنترل و مدیریت قیمت در بازار
  • نظرسنجی آنلاین و بی واسطه از مشتریان درنتیجه افزایش رضایتمندی آنان
  • استفاده از امکانات فروش اینترنتی به همراه پشتیبانی تخصصی
  • افزایش حجم و سرعت فروش و توزیع قطعات و لوازم جانبی
  • امکان تهیه گزارش مالی و گزارشات مربوط با حجم فروش محصولات در هر زمان
  • امکان بهره ­گیری از مدیریت انبار و لجستیک و کاهش زمان انبارداری
  • امکان استفاده از زیرساخت‌های تبلیغاتی اختصاصی مگایدک

تمایز مگایدک

ویژگی اصلی این سامانه که آن را نسبت به سایر فروشگاه‌ های آنلاین فروش لوازم یدکی و تجهیزات جانبی متمایز می­ کند، این است که این سامانه تنها یک فروشگاه اینترنتی نیست، بلکه یک بازار اینترنتی و یا به عبارتی یک مجموعه از تمامی فروشگاه های ارائه دهنده خدمات و فروش لوازم یدکی و آپشن می‌ باشد که این امکان را به وجود می‌آورد که کالا و خدمات به یکدیگر متصل شده و مشتری به صورت هم زمان کالای مورد نظر را به همراه خدمات مرتبط با کالای خریداری شده انتخاب نماید.

حجم بالایی از کاربران مگایدگ را کسانی تشکیل می دهند که می توان به آنها کالا یا خدمتی ارائه نمود که در دسته بندی های مشخص معرفی شده اند. بیشترین ذینفعان این سرویس را فروشگاه های قطعات یدکی، فروشگاه های لوازم مصرفی و آپشن خودرو، تعمیرگاه ها و صاحبان خودرو تشکیل می ­دهند.

تغییر زبان