فروش اینترنتی خودرو

در سال ۱۳۸۷ شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما (مگا) مذاکرات خود را برای فروش محصولات شرکت­های خودروسازی آغاز نمود. بعد از حصول توافقات نهایی با چندین شرکت معظم خودروسازی، با هدف فروش اینترنتی محصولات آنها، رسماً سامانه‌های فروش خودرو فعالیت‌های خود را شروع نمودند. برای این منظور سیستمی توسط کارشناسان فنی مگا طراحی شده است که خریداران خودرو ‌می‌توانند کلیه اقدامات لازم از ثبت سفارش تا تحویل خودرو به مشتری را با سهولت و امنیت کامل انجام دهند. در طراحی این سیستم از به روزترین تکنولوژی­ ها به منظور پیاده ­سازی انواع روش­های فروش و پیش فروش محصولات بهره­ گیری شده است، که توانایی کنترل ۲۰۰.۰۰۰ کاربر فعال در لحظه را نیز دارد. همچنین این سیستم به جهت بهره ­مندی از پروتکل­ های قدرتمند امنیتی، اطمینان خاطر مناسبی را برای کاربران چه در حفظ محرمانگی اطلاعات و چه در زمینه پرداخت­ های بانکی ایجاد می­ کند.

محیط سامانه‌های فروش به گونه‌ای طراحی شده است که تمامی مراجعه کنندگان به این سامانه­ ها از مشتریان بالقوه به حساب می‌آیند و می‌توانند با طی کردن مراحل ثبت سفارش، خودروی مورد نظر خود را جهت خرید، سفارش دهند. در بخش مدیریت سامانه (Back Office) نیز، امکانات مناسبی در اختیار شرکت‌های خودروسازی قرارگرفته که آنان را قادر می­سازد نیازهای محتوایی بخشهای مختلف سایت را  از نظر بهره­ برداری مرتفع نمایند. به عنوان مثال، برای هر یک از برنامه­ های فروش خودرو، می­ توان نوع خودروهای قابل عرضه‌، رنگ‌های هر مدل و تعداد موجود از هر رنگ، قیمت و شرایط واگذاری برای سیستم تعریف نمود.

همچنین لازم به ذکر است، سامانه‌های تولید شده توسط زیرساخت فوق تماماً به صورت قطعه قطعه (Modular) طراحی گردیده است که با استفاده از این ساختار، کلیه درخواست ­های شرکت­ های خودروساز را با هر سلیقه و رویکردی مرتفع می­ سازد.

بدین ترتیب، با گذشت زمان و تکامل دانش و تجربیات شرکت مگا در زمینه سامانه‌های فروش خودرو، شاهد رشد چشمگیر آمارهای تجارت الکترونیک در سطحی ملی بوده به نحوی که طی زمانی بیش از یک دهه همکاری با شرکت‌های خودروسازی، بالغ بر۳ میلیون خودرو به ارزش تقریبی ۷۶۰ هزار میلیارد ریال توسط سامانه‌های فروش اینترنتی محصولات خودروسازان در بستر زیرساخت مگا به فروش رسیده است.

تغییر زبان