سامانه فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا

سامانه فروش اینترنتی محصولات سایپا

گروه خودروسازی سایپا همواره یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در کشور بوده و به لحاظ حجم فروش به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان کشور محسوب می­ شود. بر همین اساس مذاکرات اولیه به منظور راه اندازی سامانه فروش اینترنتی گروه سایپا با بهره گیری از زیرساخت فروش اینترنتی مگا از سال­ های آغازین فعالیت این شرکت در کسب و کارهای اینترنتی به ویژه فروش اینترنتی خودرو، انجام پذیرفت. پس از توافق با راه‌اندازی سامانه فروش اینترتی محصولات سایپا در سال ۱۳۸۷، این سامانه به صورت رسمی رونمایی گردید.

به دلیل موقعیت استراتژیک محصولات شرکت سایپا، به ویژه پس از افزایش قیمت خودروها و وضعیت رو به رشد بازار خودروهای این شرکت، سامانه مذکور همواره مورد توجه کاربران بوده است. بر این اساس و در پی تکامل تدریجی نرم افزار، شرکت مگا موفق به خلق زیرساختی قدرتمند در زمینه­ های کنترل هجوم، جلوگیری از حمله­ های نرم افزاری (DDOS)، مدیریت و ارتقاء سخت افزارهای مورد نیاز در کوتاه­ترین زمان ممکن و … گردید.

در ادامه همکاری شرکت مگا با گروه خودروسازی سایپا، سامانه فروش اینترنتی محصولات زامیاد و پارس خودرو نیز به سامانه فروش اینترنتی محصولات سایپا اضافه گردید. فروش محصولات پارس خودرو و زامیاد در کنار دیگر محصولات سایپا از سال ۱۳۸۸ آغاز گردید.

ویژگی های سیستم فروش اینترنتی گروه خودروسازی سایپا

سیستم فروش اینترنتی طراحی شده برای محصولات شرکت سایپا شامل تهیه و عملیاتی نمودن بستری Online بوده است که از طریق آن شرکت سایپا می تواند محصولات خود را جهت فروش بر روی اینترنت عرضه نماید و همچنین از طریق نمایندگی‌های فروش خود اقدام به ثبت سفارش و فروش Online نماید.
در این سیستم خریداران خودرو ‌می‌توانند کلیه اقدامات لازم از زمان ثبت سفارش و پرداخت وجه خودرو را به صورت Online با کمترین مراجعه حضوری انجام دهند. لازم به ذکر است که در این فرآیند به روش و شرایط حال حاضر برای فروش و پیش‌فروش محصولات توجه شده ( شامل فروش نقدی و پیش فروش محصولات و ..) که در آینده روشهای جدید نیز در سیستم طراحی خواهد شد.
این سیستم از سه بخش اصلی تشکیل شده که عبارتنداز:

  • بخش مربوط به مشتریان
  • بخش مربوط به نمایندگی‌های فروش
  • بخش مربوط به مدیریت فروش مرکزی شرکت سایپا

محیط سایت پرتال خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که تمامی مراجعه کنندگان به سایت به نوعی مشتریان بالقوه به حساب می‌آیند و می‌توانند با طی کردن مراحل ثبت سفارش، خودروی مورد نظر خود را جهت خرید سفارش دهند. شرط بررسی مدارک سفارش‌دهنده و وارد شدن وی به سیستم فروش شرکت سایپا، پرداخت وجه خودروی مورد سفارش است. در حقیقت مشتریان با پرداخت مالی در سیستم، به مشتریان بالفعل تبدیل شده و وارد سیستم پردازش سایپا خواهند شد.
در بخش نمایندگی ها، هر نمایندگی میتواند کلیه سفارشات ثبت شده از سوی مشتریان را مشاهده نموده و در صورت کامل بودن مدارک، آن سفارش را تایید نموده تا به چرخه فروش سایپا ارسال شود. در صورت مشاهده هرگونه نقص نیز نمایندگی می‌تواند از مشتری درخواست تکمیل پرونده نماید.
در بخش مدیریت فروش مرکزی، سایپا بر اساس جداول زمان‌بندی شرایط فروش خود را در بازه‌های زمانی مشخص در سیستم ثبت می‌نماید. برای هر یک از شرایط، نوع خودروهای قابل عرضه‌، رنگ‌های هر مدل و تعداد موجود از هر رنگ، قیمت و شرایط واگذاری برای سیستم تعریف خواهد شد. سیستم در زمان دریافت ثبت سفارش از مشتریان بر اساس همین جدول زمان‌بندی ارایه شده، اقدام به سفارش خودرو می نماید. بدیهی است که کنترل تعداد موجود از هر رنگ و مدل به شکل اتوماتیک توسط سیستم مدیریت خواهد شد.
همچنین کلیه تبادلات مالی که در سیستم اتفاق خواهد افتاد توسط بانک عامل که طرف قرارداد شرکت سایپا شده و بر روی سیستم نیز مشخص خواهد بود (که حتی می تواند بیش از یک بانک باشد)، تضمین شده است.

پروژه
سامانه فروش اینترنتی گروه خودروسازی سایپا

کارفرما:
گروه خودروسازی سایپا

سال:
1387

تغییر زبان